آموزشگاه موسیقی فورته

we make your beats forte

آموزش هارمونیکا در کرج

ساز دهنی
آموزش هارمونیکا در کرج در آموزشگاه موسیقی فورته برگزار می‌شود. تاریخچه هارمونیکا به دهه ۱۸۰۰ میلادی برمی گردد و از آن زمان تاکنون محبوبیت خود را حفظ کرده است. این ساز کوچک و قابل حمل، با توانایی ایجاد صداهایی زیبا و منحصر به فرد، جذابیت خاصی برای هنرمندان و علاقه مندان موسیقی دارد.
 
هارمونیکا یا همان ساز دهنی در قرن نوزدهم با نام “آرمونیکا” توسط جان فردریک شنایدر در سال ۱۸۲۱ اختراع و معرفی شد. این ساز با مرور زمان با تغییراتی که داشته، به هارمونیکا که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد، تبدیل گردیده است.
هارمونیکای امروزی از دو بخش اصلی تشکیل شده است: بدنه ای که معمولاً از فلز یا پلاستیک ساخته شده و دارای چندین حفره کوچک برای نفخ هوا است، و صفحه ای فلزی که هوا از آن عبور می کند.
هارمونیکای امروزی به طور گسترده در موسیقی فلکلور، بلوز، جاز، راک و سبک های مختلف دیگر استفاده می شود. این ابزار موسیقی با قابلیت تولید صداهای غنی و منحصر به فرد، توانسته است جایگاه ویژهای در صنعت موسیقی داشته باشد و هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است.
آموزش هارمونیکا در کرج را در مدرسه فورته تجربه کنید.

تدریس هارمونیکا در کرج

تدریس هارمونیکا در کرج در  آموزشگاه موسیقی فورته صورت می‌پذیرد. این آموزشگاه با فراهم آوردن محیطی آرام و تیمی کاملا حرفه‌ای درصدد آموزش موسیقی به علاقمندان به این هنر دل انگیز می‌باشد.
برای آشنایی با محدوده ساز دهنی و شروع نواختن هارمونیکا، ابتدا باید با ساختار این ساز آشنایی پیدا کرد از جمله:
  • آشنایی با ریشتر ساز (نوع چیدمان نت ها بر روی ساز)
  • آشنایی با نوع دست گرفتن ساز
  • آشنایی با چگونگی دمش و مکش کردن نت ها
  • آشنایی با نحوه لب گذاری و تولید صدا در ساز دهنی
  • آشنایی با تولید صدای تک و شفاف
  • آشنایی با ترکیب کردن ملودی و آکورد در (کروماتیک و بلوز)
هنرجویان در ابتدا با ترتیب نت ها بر روی ساز و گام نوازی آشنا می شوند. نواختن قطعات ساده زمانی شروع میشود که هنرجویان صدای تک و شفافی را از ساز تولید کنند و با توجه به تمرین کار سختی نخواهد بود . سرعت یادگیری به مواردی از جمله،کوچکی و بزرگی لب ها، فرم لب ها و تسلط ذاتی بر روی اجزای دهان و استفاده از زبان و لب ها بستگی دارد.
طریقه نواختن هارمونیکای کروماتیک
آشنایی با ساختار سازدهنی کروماتیک
به یاد داشته باشید که هر ۴ حفره روی سازدهنی کروماتیک یک اکتاو را شامل می شود. تعداد اکتاوهای سازدهنی، بستگی به تعداد حفره های آن دارد. بر اساس نیاز خود می توانید سازدهنی ۱۲ یا ۱۶ حفره را انتخاب کنید. ساز دهنی با ۱۲ حفره، سه اکتاو را پوشش می دهد و هارمونیکا با ۱۶حفره چهار اکتاو را پوشش می دهد. به عبارتی ، یک اکتاو پایین تر را به ۱۲ حفره اضافه می کند.
آموزشگاه موسیقی فورته با اساتید مجرب در زمینه تدریس هارمونیکا در کرج  آماده ارائه خدمت به شما علاقمندان به موسیقی می‌باشد.
آموزش هارمونیکا در کرج

کلاس هارمونیکا در کرج

کلاس هارمونیکا در کرج در مدرسه فورته  توسط بهترین اساتید حال حاضر موسیقی کرج برگزار می‌گردد.
طریقه نواختن هارمونیکای کروماتیک به این صورت است که هارمونیکای کروماتیک یک دکمه در کنار خود دارد که اسلاید نامیده می شود. فشردن این دکمه مسیر هوا را تغییر می دهد و نت ها نیم پرده جابجا می کند. سازدهنی را طوری نگه دارید که حفره ها رو به شما باشد و اسلاید را در سمت راست نگه دارید. یک دست را روی هر انتهای آن قرار دهید، مثل اینکه در حال خوردن ساندویچ هستید. نت ها از پایین به بالا می روند و از سمت چپ شروع می شوند.
یک اکتاو بر روی سازدهنی کروماتیک به ترتیب عبارت است از  C، C#، D، D#، E، E#، F، F#، G، G#، A، A#، B، C.
در هارمونیکای کروماتیک استاندارد، با دمیدن در اولین حفره سمت چپ، نت C نواخته می شود. در اولین حفره سمت چپ ، برای نواختن نت دو (c) بدمید. سپس در سایر حفره ها بدمید. به ترتیب نتهای دو می سل دو دو می سل دو دو می سل دو نواخته می شود. کلاس هارمونیکا در کرج را با ما تجربه نمایید.

آموزشگاه هارمونیکا در کرج

آموزشگاه هارمونیکا در کرج در جهانشهر کرج واقع شده است.
آموزشگاه موسیقی فورته با آموزش این ساز دلنواز در خدمت تمامی علاقمندان به سازدهنی می‌باشد.
انواع هارمونیکا عبارتند از:
  1. هارمونیکای دیاتونیک
  2. هارمونیکا کروماتیک (قطعات پاپ و کلاسیک، در بخشی جز و راک)
  3. هارمونیکا بلوز (قطعات بلوز و کانتری)
  4. هارمونیکا ترمولو (که ساده ترین نوع سازدهنی میباشد، قطعات فولک و پاپ، آکورد و چند صدایی)
  5. هارمونیکا کورد (مخصوص اجرای آکورد)
  6. هارمونیکا باس (که در بیشتر سبک ها مورد استفاده هست)
در ایران هنرجویان تمایل بیشتری برای یادگیری هارمونیکای کروماتیک و بلوز را نشان می دهند.
انواع هارمونیکا در ساختار و عملکرد، دارای تفاوت هایی هستند از آن جمله می توان تعداد حفره ها، گستره نت های قابل نواختن و تکنیکهای اجرا را نام برد. به عنوان مثال، هارمونیکای دیاتونیک معمولاً دارای ۱۰حفره و ۲۰ نت است، در حالی که هارمونیکای کروماتیک دارای ۱۲ حفره و ۴۸ نت میباشد. همچنین در هارمونیکای کروماتیک، تمام نت های موجود در یک اکتاو را میتوان اجرا کرد. آموزش ساز دهنی در آموزشگاه هارمونیکا در کرج توسط اساتید برجسته سازدهنی برگزار می‌شود.
 
IMG_4934

بهترین آموزشگاه هارمونیکا در کرج

بهترین آموزشگاه هارمونیکا در کرج آموزشگاه موسیقی فورته می‌باشد که با تیمی از حرف‌ای ترین مدرسین سازهای کلاسیک و سنتی به آموزش موسیقی به هنرجویان گرامی می‌پردازد.
نواختن هارمونیکای کروماتیک به این صورت است که برای ایجاد نت ر (D) یک مکش (بازدم) در همان حفره ابتدایی سمت چپ بکشید. مکش به معنای انجام یک حرکت مکیدن برای کشیدن هوا به داخل دهان است. کشیدن هوا به صورت برعکس از هر حفره، نتی بالاتر از دمیدن ایجاد می کند.
اسلاید سازدهنی را در حین نواختن فشار دهید تا نت نیم پرده بالاتر رود. چون روی فنر قرار دارد، بنابراین لازم نیست بعد از فشار دادن آن را بیرون بکشید. خودش به حالت اول برمی گردد.
به عنوان مثال، اگر در اولین حفره بدمید، یک نت C تولید خواهید کرد. اگر با فشار دادن اسلاید دوباره بدمید، یک C#  تولید خواهید کرد. از چپ به راست کار کنید و برای هر حفره روی سازدهنی این الگو را بکار ببرید. الگوی دمش، دمیدن با فشار دادن اسلاید، مکش و مکش دوباره  با فشار اسلاید. بنابراین هر حفره ۴ نت مختلف تولید می کند. از چپ به راست شروع کنید و بدون اینکه دهان خود را از سازدهنی بردارید ، به سمت راست بروید. همانطور که به سمت راست حرکت می کنید، نت ها بالاتر می روند.
برای اطلاعات بیشتر درباره کلاسهای آموزشگاه موسیقی فورته به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و آموزش هارمونیکا (سازدهنی) را در کرج تجربه نمایید.

برای اطلاعات از آموزش پیانو در کرج می‌توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.