آموزشگاه موسیقی فورته

we make your beats forte

آموزش تنبک در کرج

آموزش تنبک در کرج

آموزش تنبک در کرج در آموزشگاه موسیقی فورته زیر نظر اساتید مجرب به علاقمندان به این ساز سنتی برگزار می‌گردد.
تمبک، نه تنها یک ساز کوبه ای است بلکه می توان آن را اثری هنری دانست. که هر ضربه آن، حکایتی از وصال و فراغ را به همراه دارد. در این آموزشگاه که در جهانشهر کرج واقع شده است. فرصت آموزش تنبک از اصول ابتدایی تا چگونگی نواختن تکنیک‌های پیشرفته توسط اساتید مجرب و دانشگاهی فراهم است. آموزش تنبک در کرج به صورت کلاسهای خصوصی تنبک در آموزشگاه موسیق فورته که به عنوان بهترین آموزشگاه موسیقی کرج انتخاب شده است. انجام می پذیرد. همچنین کلاسهای آموزش تنبک در کرج به شکل گروهی نیز در مدرسه فورته برقرار است.

تدریس تنبک در کرج

تدریس تنبک در کرج در آموزشگاه موسیقی فورته در محیطی کاملا حرفه‌ای انجام می‌پذیرد.

فورته تجربه بسیاری در برگزاری کلاسهای آموزش تمبک دارد. و بهترین اساتید تنبک کرج در این آموزشگاه با بکارگیری جدیدترین و تکنیکی ترین متدهای تدریس تمبک ، علاقه مندان آموزش تنبک در کرج را از کودکان تا بزرگسالان به کارآمدترین شکل هدایت می کنند.
جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد کلاسهای تدریس تنبک در کرج و خرید تنبک با سایز مناسب می توانید. با شماره های آموزشگاه موسیقی فورته در ارتباط باشید:
02634483009
09303524473

آموزش تنبک در کرج

کلاس تنبک در کرج

کلاس تنبک در کرج به صورت خصوصی و گروهی زیر نظر اساتید متخصص با تحصیلات آکادمیک برگزار می‌گردد.

تنبک یا تمبک کدام صحیح است؟
هردوی این اسامی مصطلح است. برخی معتقدند که تنبک صحیح تر است و به دلیل قلب حرف “ن” به “م” تنبک را تمبک ادا می کنند. همانطور که واژه شنبه را در گفتار، شمبه می خوانند. در حالیکه برخی دیگر معتقدند نام این ساز برگرفته از تکنیک های نوازندگی این ساز همچون تکنیک “تم” و “بک” است. که تمبک نامیده می شود. “تم”، صدایی بم است که هنگام ضربه به مرکز پوست ساز شنیده می شود. و “بک” ، صدایی زیر است که هنگام ضربه به حاشیه ساز، طنین می افکند.
آیا تنبک فقط ساز همراهی کننده است؟
تنبک در چند دهه ی اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و حتی به عنوان سازی مستقل برای تکنوازی مطرح شده است. ساز تنبک بخش اعظم جایگاه کنونی خود را وامدار استاد حسین تهرانی است. کسی که به قلب تپنده موسیقی ایرانی، یعنی تنبک، جانی دوباره بخشید. حسین تهرانی متولد 1290 شمسی در تهران، عشق و عطشی سیری ناپذیر به نواختن تمبک داشت. و با وجود تمام سختیها و فراز و نشیب هایی که در یادگیری تنبک پیش رو داشت اما توانست دگرگونی درخور توجهی را از منظر تکنیک و متریک در این ساز سبب شود. نت نگاری را برای تنبک به انجام رسانید و تنبک را از سازی حاشیه ای و همراهی کننده، به سازی با توان تکنوازی مستقل تبدیل کرد. برای اطلاعات از کلاس تنبک در کرج در آموزشگاه موسیقی فورته به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

آموزش تنبک

آموزشگاه تنبک در کرج

آموزشگاه موسیقی فورته به عنوان آموزشگاه تنبک در کرج در خدمت تمامی علاقمندان به این ساز ایرانی است.

پنج حرکت مهم در اجرای تنبک عبارتند از: تم ، بک ، ریز ، پلنگ ، دست باز.
هر یک از این حرکات صدای متفاوتی تولید می‌کنند. و در ترکیب با یکدیگر، تنوع زیادی از صداها را ایجاد می‌کنند:
تم: با اجرای تکنیک تم ، بم ترین صدای تنبک شنیده می شود. در این تکنیک، دست راست یا چپ در حالیکه کف دست گود شده و انگشت شصت در امتداد سایر انگشتان و چسبیده به آن قرار گرفته است، ضربه ای به مرکز ساز وارد می کند.
بک: با اجرای تکنیک بک، زیرترین صدای تنبک شنیده می شود و ضربه ای است. که توسط دست راست یا چپ به حاشیه ساز وارد می شود.
ریز: تکنیک ریز مربوط به زمانی است که انگشتان دست راست یا چپ، ضرباتی سریع و پیوسته به سطح ساز وارد می کنند.
پلنگ یا بشکن: زمانیکه انگشت شصت و انگشت چهارم دست چپ، ضربه ای بشکن گونه را به گوشه تنبک وارد می کنند.

دست باز: حرکت دست باز توسط انگشتان سوم و چهارم اجرا می شود.

ناگفته نماند، همراه با این موارد، تکنیکهای دیگری نیز در نواختن تمبک موجود است که ماحصل ترکیب این حرکت ها یا سایر تکنیکها است. که در آموزشگاه تنبک در کرج به شما آموزش داده می‌شود. 

بهترین آموزشگاه تنبک در کرج

هرچند تنبک به عنوان یکی از سازهای تخصصی شناخته می‌شود و هنرآموزان می توانند این ساز را تا دوره های حرفه‌ای ادامه دهند. ساز تمبک در نوع خود یکی از کاملترین سازهای کوبه ای ایرانی است که قابلیت های بسیار زیادی دارد. همچنین نوازندگان سازهای کوبه ای مانند تنبک می توانند پس از اتمام دوره وارد آموزش دیگر سازهای کوبه ای از جمله دف و یا دایره گشته و این سازهای کوبه ای را نیز فرا بگیرند. 

تمبک را می توان به عنوان یکی از مهمترین ترین سازهای همراه و یک ساز تخصصی کوبه ای دانست. این ساز نقش مهمی را در اجراهای گروهی داشته، به طوری که بدون این ساز گویی صدایی در تیم موسیقی کم است. اگر به دنبال بهترین آموزشگاه تنبک در کرج هستید. باید بدانید که کیفیت این آموزشگاه ها می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. بهترین آموزشگاه تنبک در کرج  بصورت هفتگی به برگزاری کلاس‌های آموزشی این ساز می‌پردازد. . 

آموزش تنبک در کرج همواره مورد استقبال هنرآموزان این ساز قرار گرفته است. برحسب هدفی که هنرجو دارد می تواند به یادگیری آن بپردازد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.